روش های خواندن ریاضی برای شب امتحان

فهرست مطالب:

دانش آموزان با اینکه از استرس و مشکلات درس خواندن در شب امتحان خبر دارند، به دلیل سستی و کاهلی در آماده سازی خود به ویژه برای دروس تخصصی و سخت تر، تا شب امتحان صبر می کنند. یکی از دروسی که معمولا دانش آموزان با آن مشکل دارند ریاضیات است. خواندن و فهم ریاضی به ویژه برای کسانی که به آن علاقه ندارند همیشه یک مشکل بزرگ است. بنابراین اگر بخواهند خواندن آن را به شب امتحان موکول کنند بیشتر دچار استرس و نگرانی می شوند. با این حال، در این مقاله، بانک کتاب یونیکتاب برای کمک به این دانش آموزان، روش خواندن ریاضی برای شب امتحان را توضیح می دهد.

راهکارهای خواندن ریاضی در شب امتحان

در شب امتحان دیگر غصه خوردن و استرس کاری از پیش نمی برد. بنابراین باید راهکارهایی را استفاده کنید تا به یک آمادگی نسبی برای امتحان برسید. این راهکارها را در ادامه برای شما آورده ایم.

راهکارهای خواندن ریاضی در شب امتحان

1- کمک گرفتن از مدرس های خصوصی ریاضی

یک مدرس خصوصی ریاضی می تواند مباحث را در شب امتحان یا یک یا دو روز قبل از آن برای شما جمع کند. بنابراین یکی از بهترین روش های خواندن ریاضی برای شب امتحان استفاده از تجربیات و دانش مدرس خصوصی است. تجربه این افراد به دلیل اینکه تسلط خوبی بر روی تمام مباحث دارند، می توانند مهم ترین بخش ها را در کم ترین زمان ممکن به شما درس بدهند. با نزدیک شدن به شب امتحان دیر نکنید و هر چه سریع تر یک مدرس خوب برای خود بگیرید و تلاش کنید مهم ترین مطالب را مطالعه کنید. با این روش ممکن است نمره مطلوبی را نیز به دست آورید.

[irp posts=”96167″]

2- مطالعه جزوه کلاسی

هنگامی که تا روز امتحان ریاضی زمانی باقی نمانده است، باید از یک منبع مناسب برای جمع بندی درس استفاده کنید. این منبع جزوه ای است که شما یا همکلاسی هایتان در سر کلاس یادداشت کرده اید و کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد؛ از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است.

بنابراین در شب امتحان بهترین مرجع مطالعه جزوه ریاضی است. توجه کنید که جزوه شما باید کامل باشد و اگر جزوه شما ناقص است با کمک از دیگر دوستان خود آن را تکمیل کنید. حتی می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بخواهید مباحث گنگ جزوه را برای شما توضیح دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.

3- مطالعه مهم ترین مباحث درسی

معمولا در شب امتحان فرصت کافی برای خواندن همه ی مباحث کتاب را ندارید. بنابراین بهتر است مهم ترین مطالبی را که بیشتر سوالات امتحانی از آن ها طرح می شوند بخوانید. از روی حرف های معلم و با کمک یک معلم خصوصی می توانید مهم ترین مباحث را تفکیک و سپس مطالعه کنید. اگر چند مبحث را به خوبی بخوانید و تسلط داشته باشید بهتر از این است که هر مطلب را به طور ناقص بخوانید و چیزی را یاد نگیرید.

مطالعه مهم ترین مباحث درسی

4- استفاده از وقت و زمان

حالا که وقت خود را در طول سال تحصیلی هدر داده اید، از زمان باقی مانده نهایت استفاده را ببرید. البته خواندن همه مباحث در این زمان کم بسیار سخت خواهد بود. بنابراين نباید به 20 گرفتن فکر کنید و به گرفتن یک نمره قبولی راضی باشید.

بهترین روش خواندن ریاضی برای شب امتحان مشورت با یک معلم خصوصی ریاضی خواهد بود. زیرا اگر بخواهید به تنهایی درس بخوانید در برخی مسائل گیر می کنید و بر روی همان چند مبحث هم تسلط خود را از دست می دهید. اگر قبلا کمی درس را مطالعه کرده باشید، کار راحت تر خواهد بود. بعد از به دست آوردن یک پیش نیاز از درس، برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله می توانید از کلاس های خصوصی ریاضی استفاده کنید.

[irp posts=”95789″]

5- زود بخوابید

عده ای گمان می کنند اگر در طول سال درس نخوانند و در شب امتحان بیدار بمانند معجزه ای رخ می دهد. در شب امتحان نمی توانید راهی به جایی ببرید و برای تسلط بر روی تمام مباحث دیر خواهد بود. اگر شب نخوابید هوشیاری خود در سر جلسه امتحان را از دست می دهید و نمی توانید از مباحثی که خوانده اید هم استفاده نمائید.

زود بخوابید

به جای این کار در زمان باقی مانده، از معلم خصوصی کمک بگیرید و با استفاده از جزوه های درس ریاضی تلاش کنید که مباحث ارائه شده را یاد بگیرید. همان طور که تسلط بر دروس مهم است خواب قبل از امتحان نیز بسیار اهمیت دارد. شب امتحان ریاضی هم 5 یا 6 ساعت بخوابید تا بتوانید از مباحث خوانده شده استفاده کنید.

جمع بندی

استرس و نگرانی شب امتحان بسیار زیاد است. اگر درس را برای این شب گذاشته باشید این سختی بیشتر از قبل خواهد شد. به خصوص برای درسی مانند ریاضی که افراد با آن مشکلات زیادی دارند. روش خواندن ریاضی برای شب امتحان تنها با نهایت استفاده از زمان باقی مانده ممکن می شود. در این راه از یک معلم خصوصی کمک بگیرید و جزوه های خود را بخوانید تا به تسلط نسبی بر روی مباحث مهم برسد و یک نمره مطلوب جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.