بهترین منابع فیزیک کنکور تجربی

فهرست مطالب:

اهمیت شناخت و تهیۀ کتاب  کمک درسی فیزیک

در این مقاله به اهمیت و دلایل مهم مطالعۀ کتاب کمک درسی فیزیک خواهیم پرداخت. مطلب مهمی که برا بسیاری از دانش آموزان پایه متوسطه و داوطلبین کنکور پر اهمیت است. از همین رو، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و پس از شناخت کتب کمک درسی فیزیک، بر اساس نیاز خود اقدام به تهیۀ آنها نمایید.

همانطور که می دانید، مطالب درج شده در کتب کمک درسی فیزیک، شامل جزئیات و نکات مهم درسی می باشند. مطالب و مفاهیم درسی که از سوی اساتید مجرب، تدوین و تالیف شده اند. بنابراین، در کنار کتب درسی که مهمترین منبع آموزشی می باشند؛ مطالعۀ کتب کمک درسی برای دانش آموزان بسیار کارآمد و موثر خواهد بود.

نکات و مفاهیم تشریحی کتاب های کمک درسی فیزیک، برای آن دسته از دانش آموزانی که در درک مطالب و مفاهیم درسی، با مشکل مواجه هستند، بسیار کارآمد خواهد بود. ضمن آنکه، با تمرین و حل سوالات متعدد، به درک عمیقی از مباحث درسی خواهند رسید.

اگر از دانش آموزان رشته های ریاضی و فیزیک و تجربی هستید و نیاز به مطالعۀ بهتر و عمیق تر دروس تخصصی به خصوص درس فیزیک دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً کتب کمک درسی فیزیک را مطالعه کنید. تا با انجام تمرینات متعدد و پاسخ به سوالات مختلف، درک مطالب و مفاهیم دشوار درس برایتان آسان شود.

ضمن آنکه، دانش آموزان رشته های تجربی و ریاضی و فیزیک که با رقابت گسترده در کنکور مواجه هستند، می توانند آمادگی بهتر و بیشتری برای حضور در کنکور سراسری داشته باشند. بدین ترتیب، درصد قبولی آنها در کنکور با توجه به مطالعۀ کتب کمک درسی و منابع تخصصی، بیشتر خواهد بود.

معرفی کتاب های کمک درسی فیزیک برای رشته تجربی

 پیش از آنکه اقدام به خرید کتاب درسی فیزیک کنید؛ لازم است سطح تحصیلی و درسی خود را بسنجید. بسیاری از کتب کمک درسی، متناسب با سطوح درسی دانش آموزان طبقه بندی شده اند. بر همین اساس، باید سطح درسی و همچنین یادگیری خود را برای خرید کتاب کمک درسی مناسب در نظر بگیرید.

در این بخش به معرفی برخی از منابع که مناسب دانش آموزان رشته تجربی است، می پردازیم.

 

فیزیک جامع کنکور تجربی خیلی سبز

بیش از 2600 تست سراسری و تالیفی به سبک کنکور جدید با پوشش ایده های تمرین های کتاب درسی

 

مطالب و مفاهیم درج شده در کتب کمک درسی فیزیک خیلی سبز، هم برای داوطلبین کنکور  سراسری و هم برای دانش آموزان پایه های دهم تا دوازدهم در نظر گرفته شده اند. یکی از ویژگی های بارز و مهم کتاب های فیزیک خیلی سبز، درسنامه های جامع و کامل آنها می باشد. ضمن آنکه مطالب و مباحث درسی مطرح شده در این کتب، با زبان روان و شیوا همراه با تمرین و سوال زیاد عنوان شده اند.

همچنین با مطالعۀ دقیق پاسخ نامه های تشریحی کتب کمک درسی، می توانید نکات مهم و مفیدی از روش حل سوالات مختلف را نیز بیاموزید.

برای کتاب های تست انتشارات خیلی سبز به سه سبک آموزشی، آزمونی و کنکوری و تست های سِری Z تالیف و منتشر شده اند.

برای مَحک زدن میزان یادگیری و تفهیم بهتر فرمول ها و مباحث درسی، بهترین روش تست زنی است که در کتب فیزیک انتشارات خیلی سبز به این نکته اهمیت داده شده است.

 

فیزیک کامل کنکور رشته تجربی میکرو طلایی گاج

در کتاب های میکرو طبقه بندی گاج، سطح یادگیری و درک مطالب فیزیک برای دانش آموزان، مرحله به مرحله ارتقاء می یابد.

 

از دیگر کتاب های کمک درسی فیزیک که طرفداران زیادی دارند، کتاب های فیزیک پایه و پیش دانشگاهی انتشارات گاج می باشند. انتشارات گاج دو کتاب برای درس فیزیک در نظر گرفته شده است که کتاب های میکرو طبقه بندی و میکرو طلایی از انتشارات این مجموعه می باشند. همچنین کتاب های سیر تا پیاز انتشارات گاج، دربردارندۀ درسنامه، پرسش های تشریحی و چهار گزینه ای می باشند که مناسب دانش آموزان با سطوح درسی متفاوت خواهند بود.

کتاب میکرو طلایی انتشارات گاج، برای آن دسته از داوطلبانی که سطح یادگیری آن ضعیف است، مناسب می باشد. با توجه به اینکه، کتاب فیزیک میکرو طبقه بندی گاج، جامع تر از کتاب های میکروطلایی می باشد و تست ها و درسنامه های طراحی شده در این کتاب نیز بیشتر است.

فیزیک دوازدهم رشته تجربی پیمانه ای آبی قلم چی

۴۱ پیمانه سوالات به صورت طبقه بندی
۴ پیمانه سوال های ویژه برترها در انتهای هر فصل

 

کتاب های آبی کمک درسی فیزیک کانون قلم چی، از جمله کتاب های پرفروش و پرطرفدار بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. کتاب های فیزیک انتشارات کانون قلم چی، بر اساس تست های کنکور سراسری دسته بندی و تالیف شده اند. پیشنهاد خرید این دسته از کتاب های کمک درسی به دانش آموزان پایه متوسط به بالا خواهد بود.

 

فیزیک جامع دوازدهم رشته تجربی جلد سوال مهروماه

درسنامه‌های جامع کنکوری به همراه نکات بسیار کاربردی با مثال‌های متنوع

 

کتاب های کمک درسی فیزیک انتشارات مهر و ماه بسیار جامع می باشند و به همین دلیل برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری بسیار مناسب خواهند بود. سطح مفاهیم، درس نامه ها و همچنین تست های مطرح شده در این کتب، بالا است و برای افرادی که سطح درسی آنها در فیزیک پایین می باشد؛ مناسب نیستند.

از همین رو، بهتر است دانش آموزان با سطح درسی متوسط به بالا ، این مدل کتاب های کمک درسی فیزیک را مطالعه کنند. طبقه بندی تست ها و درس نامه های کتاب به صورت کاملاً مرحله به مرحله و دقیق انجام شده است. بنابراین، یادگیری و یاداوری دروس برای دانش آموزان به صورت گام به گام خواهد بود.

بهترین کتاب‌های فیزیک کنکور طبق نظرسنجی

نکات مهم برای یادگیری عمیق مفاهیم و مطالب درس فیزیک

اولین نکتۀ مهم که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، انتخاب کتاب کمک درسی فیزیک مطابق با سطح تحصیلی و درسی می باشد. حل تمرین ها و نمونه سوالاتی که از سطح درسی شما بالاتر است، ممکن است باعث ایجاد ترس و نا امیدی در شما شود. ضمن آنکه، میزان تمرکز بر یادگیری مفاهیم درسی نیز کمتر خواهد شد.

نکتۀ مهم دیگر، اهمیت به مرور و یادآوری مطالب درسی می باشد. در بسیاری از کتاب های کمک درسی، بخشی به عنوان بخش جمع بندی و مرور مطالب هر فصل در نظر گرفته شده است. حتماً بخش های جمع بندی مطالب درسی را با دقت مطالعه کنید.

همچنین سوالات و تست های دشوار را چند بار مرور و حل کنید تا مراحل یادگیری آنها به طور عمیق در ذهن شما ماندگار شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.