لیست بهترین منابع و کتاب های کنکور تجربی

فهرست مطالب:

برای اینکه بتوانید با موفقیت کنکور سراسری را پشت سر گذاشته و در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان ادامه تحصیل دهید، نیاز به منابع کمکی دارید. کتاب های درسی در این زمینه کمک کننده هستند ولی برای اینکه شما را به رتبه های خوب کنکور وصل کنند، نمی توانند کافی باشند. در این راستا نیاز دارید تا بهترین و مناسب ترین منابع و کتاب های کمکی را شناخته و آن ها را تهیه کنید.

رشته تجربی را می توان به عنوان پرطرفدارترین رشته متوسطه دوم معرفی کرد که سالانه چند صد هزار نفر داوطلب دارد. اگر شما هم از داوطلبان این رشته هستید، بهتر است بهترین منابع را برای آن شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. در ادامه به معرفی بهترین منابع و کتاب های کنکور تجربی می پردازیم تا شما اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید.

معرفی بهترین کتاب های کنکور تجربی

قطعا می دانید که منبع اصلی سؤالات کنکور، کتاب های درسی هستند. طراحان کنکور برای طرح سوالات به سراغ کتاب های درسی می روند، اما شما نمی توانید صرفا با اکتفا به کتاب های درسی سه پایه متوسطه دوم، انتظار دستیابی به یک رتبه خوب یا عالی را داشته باشید. هر چه کتاب های درسی را ورق بزنید و بخوانید، نمی توانید به تنهایی نکات تستی آن ها را استخراج کرده و به تمام مطالب و مباحث تسلط کافی پیدا کنید. از طرف دیگر در زمان آمادگی برای شرکت در کنکور، شما باید تا می توانید تست بزنید. تست زنی باعث می شود که مهارت و دانش خود را محک زده و عملکرد بسیار بهتری در کنکور سراسری داشته باشید. کتاب های درسی تنها جنبه آموزشی دارند و شما برای تقویت تست زنی، نیاز به کتاب های بانک تست دارید.

اغلب کتاب های کمک درسی حجم بسیار زیادی دارند؛ چرا که حاوی درس نامه های کاربردی و تست های بسیار زیادی هستند. از همین رو می توان انتظار قیمت بسیار بالایی را برای آن ها داشت. از طرف دیگر این کتاب ها تنوع بسیار بالایی هم دارند، انتشارات متنوعی در زمینه تألیف این کتاب ها فعالیت کرده و هر کدام در هر زمینه، چندین جلد کتاب به چاپ رسانده اند. در این راستا می توان نتیجه گرفت که تهیه همه کتاب های کنکور برای داوطلبان امری غیرممکن است. شما می توانید با شناسایی بهترین نمونه ها در هر زمینه، اقدام به خرید هوشمندانه تری بکنید. در ادامه با همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین منابع و کتاب های کنکور تجربی بپردازیم.

1- دروس عمومی

بخشی از سؤالات کنکور به دروس عمومی اختصاص دارد. زمانی که در جلسه آزمون قرار می گیرید، در ابتدا دفترچه سؤالات عمومی به دستتان می رسد که در مدت زمان محدود، باید به سؤالات آن پاسخ داده و سپس دفترچه را تحویل مراقب دهید. شما باید تمام تمرکز و حواس خود را جمع کرده تا بتوانید با سرعت بالا، به سؤالات این دفترچه پاسخ درست بدهید. برای این کار باید از مدت ها قبل، با استفاده از کتاب های کمک درسی، به تقویت مهارت های خود پرداخته باشید. در اینجا بهترین کتاب ها و منابعی که شما می توانید برای دروس عمومی کنکور تجربی تهیه کنید را معرفی می کنیم.

1-1- درس فارسی

فارسی جامع کنکور سری میکرو طبقه بندی گاجسری کتاب های میکرو طبقه بندی در دو جلد ارائه می شوند. جلد اول این کتاب ها مختص آموزش و بانک تست بوده و در جلد دوم، پاسخنامه تشریحی تست ها ارائه می شود.
سری کتاب های نشر الگوسری کتاب های نشر الگو به صورت موضوعی بوده و هرکدام به مبحثی خاص مانند قرابت معنایی، آرایه های ادبی و… اشاره دارند. در این کتاب ها شما آموزش، تست و پاسخنامه تشریحی را در هر جلد خواهید داشت.
سری کتاب های هفت خان فارسی خیلی سبزدر کتاب های هفت خان، مباحث اصلی ادبیات تقسیم بندی شده و در هر جلد یک یا چند نمونه از آن ها ارائه شده اند. این کتاب ها نیز از بخش آموزش، تست و پاسخ نامه تشکیل شده اند.

1-2- درس دین و زندگی

زیپ دین و زندگی نشر الگودر این کتاب درس نامه کاملی از تمام مباحث مهم هر سه پایه متوسطه ارائه شده است. این کتاب تعداد زیادی تست کنکور در خود جای داده و به صورت کامل تست های کنکور سال های اخیر را پوشش داده تا شما بیشتر با نحوه طرح این سؤالات آشنا شوید.
سری کتاب های موضوعی خیلی سبزدر این سری کتاب ها، هرکدام از مباحث مهم مانند آیات و روایات و… در یک جلد مورد بررسی قرار گرفته اند. ای سری کتاب ها درس نامه های جامع و کاملی دارند که تمام نکات طلایی مباحث را بازگو کرده است.
سری کتاب های جامع دین و زندگی میکرو طبقه بندی گاجاین کتاب ها نیز دقیقا مانند کتاب های خیلی سبز، به صورت موضوعی دسته بندی شده اند و در هر جلد مباحث به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند. در انتها جمع بندی ویژه ای نیز برای مطالب وجود دارد که برای دوران مرور بسیار کاربردی است.

1-3- درس عربی

عربی جامع کنکور خط ویژه این محصول یک کتاب کامل و جامع برای جمع بندی هر سه پایه متوسطه دوم است که مسیر شما را برای موفقیت در کنکور هموارتر می کند.
تست جامع عربی خیلی سبزدر این کتاب درس نامه جامع و کاملی ارائه شده که به صورت مختصر به آموزش نکات مهم و کنکوری می پردازد. قسمت بعدی مربوط به تست های کنکوری و تألیفی و همچنین پاسخ نامه است.
عربی جامع کنکور سری میکرو طبقه بندی گاجسری کتاب های میکرو طبقه بندی یا مینی میکرو طبقه بندی گاج، نمونه های کاملی از کتاب های کنکور هستند که از سه بخش درس نامه، تست و همچنین آزمون های جمع بندی تشکیل شده اند.

1-4- درس زبان انگلیسی

زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکراناین کتاب هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به صورت کامل پوشش داده و کامل مطابق با دروس نظام جدید است. درس نامه و تست های ارائه شده در این کتاب مفید و کاربردی هستند و می توانند برای شما بسیار کمک کننده باشند.
زبان انگلیسی جامع نردبام خیلی سبزاگر به دنبال یک کتاب جامع و سرشار از تست های متنوع گرامر، واژگان و کلوز متن هستید، این کتاب برای شما بسیار مناسب است.
سیر تا پیاز گرامر زبان کنکور گاجاین کتاب موضوعی به آموزش گرامر زبان انگلیسی می پردازد. پس از بخش آموزش به ارائه تعداد بسیار زیادی تست به همراه پاسخ نامه تشریحی پرداخته تا تبدیل به یک کتاب جامع در زمینه گرامر شود.

2- دروس اختصاصی

پس از پاسخ دهی به دفترچه سؤالات دروس عمومی، نوبت به دروس اختصاصی کنکور می رسد. بدیهی است که شما درصد بیشتری از زمان مطالعه خود برای کنکور را به این دروس اختصاص داده اید تا بتوانید عملکرد بسیار خوبی در آن ها داشته باشید. دروس تخصصی برای داوطلبان تجربی شامل زمین شناسی، زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی هستند. شما برای پاسخ دهی به سؤالات هرکدام از این دروس، نیاز به کتاب های کمک درسی مختص آن ها دارید. عملکرد شما در این قسمت تأثیر بسیار زیادی در رتبه و ترازتان دارد، پس باید بهترین و مناسب ترین منابع را در این راستا برای خود تهیه کنید. در این قسمت به معرفی بهترین منابع و کتاب های کنکور تجربی برای دروس اختصاصی می پردازیم.

2-1- درس ریاضیات تجربی

پرسش های چهار گزینه ای ریاضیات تجربی خیلی سبز دو جلدیاین کتاب در دو جلد ارائه شده است که جلد اول آن مخصوص درس نامه جامع برای ریاضیات هر سه پایه رشته تجربی و تست های چهار گزینه ای است. در جلد دوم این سری کتاب با یک پاسخ نامه تشریحی و کامل برای تست های جلد اول، رو به رو هستید.
ریاضیات جامع کنکور تجربی سری کتاب های IQ گاجاین کتاب نیز به صورت مجموعه دو جلدی وجود دارد که یکی از آن ها صرفا به درس نامه پرداخته است. در جلد دیگر در ابتدای هر فصل یک درس نامه مختصر به همراه تست های جامع و کاربردی و پاسخنامه وجود دارد.
ریاضی تجربی راه اندیشهاین کتاب یک نمونه کامل و مخصوص جمع بندی ریاضیات تجربی است. تمام مباحث سخت و نکات مهم ریاضیات، در این کتاب مرور شده اند.

2-2- درس زیست شناسی

پرسش های چهار گزینه ای زیست شناسی خیلی سبز دو جلدیاین سری کتاب دو جلدی، یک مجموعه کامل و جامع از زیست شناسی متوسطه دوم محسوب می شود. جلد اول این کتاب در واقع یک بانک تست به روز و کاربردی بوده و جلد دوم آن شامل درس نامه و پاسخنامه تست های ارائه شده در جلد اول است.
زیست شناسی جامع کنکور مهر و ماهاز دیگر کتاب های جامع برای زیست شناسی، می توانیم به این کتاب اشاره کنیم که هر سه پایه متوسطه دوم را به طور کامل پوشش می دهد. این کتاب به صورت هم زمان یک منبع آموزشی و یک بانک تست کامل و کاربردی محسوب می شود.
سری کتاب های نردبام زیست شناسی خیلی سبزاین کتاب ها به تفکیک پایه های متوسطه دوم ارائه شده اند و شما می توانید از آن ها در راستای آموزش و همچنین تقویت مهارت های تست زنی خودتان بهره ببرید.

2-3- درس زمین شناسی

زمین شناسی کنکور میکرو طبقه بندی گاجدر این کتاب شما درس نامه کامل و جامعی از نکات و مباحث و همچنین تست های فراوان کنکوری و تألیفی، به همراه پاسخنامه تشریحی کامل خواهید داشت.
زمین شناسی جیبی خیلی سبزاین کتاب به صورت جامع و مختصر به ارائه نکات مهم و مطالب درسی پرداخته و تست های مفهومی را به خوبی آموزش داده است. در این کتاب تست ها متنوعی از آزمون های داخل و خارج از کشور به همراه پاسخنامه نیز وجود دارد.

2-4- درس فیزیک

سری کتاب های فیزیک IQ گاجاین کتاب ها یک نمونه کتاب کنکور کامل برای داوطلبان سخت کوش و قوی هستند. تست های ارائه شده در این کتاب ها در سطح بالایی هستند و می توانند شما را برای شرکت در این آزمون به خوبی آماده کنند.
بانک تست فیزیک جامع سری میکرو طبقه بندی طلایی گاجدر جلد اول این سری کتاب شما یک بانک تست قوی به همراه پاسخنامه در اختیار دارید که بسیار کاربردی است. جلد دوم این سری نیز حاوی درس نامه های آموزشی برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است.

2-5- درس شیمی

شیمی جامع کنکور مبتکراندر این کتاب درس نامه کاملی با پوشش دهی هر سه سال متوسطه دوم ارائه شده است. تمامی سؤالات و پرسش های کتاب درسی در این کتاب مورد بررسی قرارگرفته و نکات تستی از آن ها استخراج شده است.
سری کتاب های فیل شیمی مبتکراناین سری از کتاب های مبتکران یک مجموعه کامل برای هر سه پایه هستند. در انواع مختلف این کتاب ها، شما می توانید درس نامه های کاربردی و آموزشی و همچنین منابع تست بسیار خوبی داشته باشید.
مفاهیم شیمی کنکور لقمه مهر و ماهکتاب شیمی لقمه مهر و ماه یک نمونه کتاب بسیار مفید برای دوران جمع بندی و مرور محسوب می شود. شما می توانید از این کتاب برای مرور مفاهیم و نکات کاربردی و تستی شیمی، استفاده کنید.

جمع بندی

انتخاب منابع درسی کاربردی و مناسب، یکی از سخت ترین انتخاب های شما محسوب می شود که باید با نهایت دقت درباره آن تصمیم بگیرید. منابع درسی تنوع بسیار بالایی دارند و شما در انتخاب بین آن ها با محدودیت رو به رو هستید. پس باید دقیقا نیازهای خود را در این زمینه بشناسید و کتاب هایی را انتخاب کنید که با نحوه درس خواندن شما به صورت کامل سازگار هستند. برای اینکه بتوانید انتخاب هوشمندانه تر و دقیق تری داشته باشید، ما اقدام به معرفی بهترین منابع و کتاب های کنکور تجربی در این زمینه کرده ایم تا شما بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از انتخاب هایتان کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.