معرفی بهترین کتاب های کمک درسی ششم دبستان

فهرست مطالب:

پایه ششم یکی از مهم ترین و اساسی ترین پایه های مقطع ابتدایی محسوب می شود که برای بسیاری از دانش آموزان سرنوشت ساز است. دانش آموزان بعد از پشت سر گذاشتن این پایه وارد مقطع تحصیلی جدیدی می شوند که نحوه آموزش متفاوتی دارد؛ به همین دلیل باید تمام مباحث و مطالب این پایه را به خوبی فرا بگیرند. برای این میزان از یادگیری، دانش آموزان به کتاب های کمک آموزشی متنوعی نیاز دارند. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین کتاب های آموزشی ششم دبستان می پردازیم تا شما بتوانید کاربردی ترین و بهترین نمونه ها را انتخاب کنید.

در صورتی که نیاز به خرید کتاب کمک درسی دارید می توانید از یونیکتاب سفارش بدهید. در این مجموعه انواع کتاب ها با تخفیف و ارسال رایگان ارائه شده است. شما حتی می توانید پرداخت درب منزل انجام دهید و خیلی سریع کتاب مورد نظرتان را تحویل بگیرید.

لیست کتاب های کمک آموزشی ششم دبستان

همان طور که گفتیم پایه ششم در واقع اختتامیه دوره ابتدایی بوده و پلی است که دانش آموز را به مقطع بالاتر متصل می کند. هر دانش آموز برای اینکه بتواند در مدارس متوسطه سطح بالا یا تیزهوشان، پذیرش شود، باید بتواند دروس این پایه سرنوشت ساز و تعیین کننده را با موفقیت و نمرات عالی پشت سر بگذارد. برای کسب چنین نتیجه ای، صرفا کتاب های درسی کافی نیستند و دانش آموز نیاز به منابع آموزشی متنوع و جامع تری دارد. در صورتی که دانش آموز قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را داشته باشد، اهمیت تهیه کتاب های کمک درسی دو چندان شده و حتما باید در این راستا اقدام شود.

امروزه ناشران مختلفی در زمینه تألیف و تدوین کتاب های کمک درسی پایه های مختلف فعالیت می کنند. یکی از پایه هایی که در نظام آموزشی جدید همواره مورد توجه ناشران قرار می گیرد، پایه ششم است. تمام انتشارات معتبر و فعال، اقدام به چاپ کتاب های کاربردی و مفیدی در این زمینه کرده اند، به همین دلیل انتخاب مناسب ترین و بهترین کتاب از میان آن ها، بسیار دشوار است. در ادامه به معرفی بهترین کتاب های کمک درسی پایه ششم دبستان می پردازیم تا شما بتوانید با استناد به این مطالب، بهترین و مناسب ترین کتاب ها را تهیه کنید.

1- درس ریاضی

درس ریاضی در هر پایه ای، در دسته سخت ترین و مهم ترین دروس قرار می گیرد، به همین دلیل معلمان و والدین نیز توجه بسیار ویژه ای نسبت به این درس دارند. یادگیری عمیق و دقیق تمام مباحث و مطالب این درس، به منابع آموزشی نیاز دارد و نمی توان تنها به آموزش های کتاب درسی در این زمینه اکتفا کرد. بهترین کتاب های کمک آموزشی ریاضی ششم دبستان، به شرح زیر هستند.

1-1- ریاضی ششم دبستان کارپوچینو گاج

تمام نکات مهم و امتحانی ریاضی ششم دبستان، در این کتاب به زبانی ساده و روان، بیان شده اند تا دانش آموز به راحتی آن ها را درک کرده و یاد بگیرد. این کتاب یک بانک سؤال بسیار جامع و کامل است که می تواند نیاز دانش آموز در این زمینه را کاملا جوابگو باشد.

کارپوچینو ریاضی ششم ابتدایی گاج

خرید کتاب کارپوچینو ریاضی ششم ابتدایی گاج

1-2- ریاضی ششم دبستان کتاب کار خیلی سبز

در این کتاب سوالات در قالب های مختلفی در اختیار دانش آموز قرار می گیرند که می توانند سطح مهارت او را به میزان چشمگیری ارتقا دهند. درس نامه خلاصه و کاربردی این کتاب نیز به آمورش تمام نکات مورد نیاز می پردازد.

کار ریاضی ششم خیلی سبز

خرید کتاب کار ریاضی ششم دبستان خیلی سبز

1-3- ریاضی ششم دبستان رشادت مبتکران

در این کتاب مجموعه درس نامه و سؤالات مختلف و متنوع، به کمک آموزش دانش آموز می آیند. درس نامه این کتاب بسیار مفید و کاربردی است و تمام نکات مهم را در خود جای داده است. تمام سؤالات تستی چند سال اخیر مدارس تیزهوشان نیز در این کتاب گردآوری شده اند.

آموزش و آزمون ریاضیات ششم ابتدایی رشادت جلد اول مبتکران

خرید کتاب ریاضی ششم دبستان رشادت مبتکران

1-4- ریاضی ششم دبستان سیر تا پیاز گاج

این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده که هم جنبه آموزشی و هم ارزیابی دارند. دو بخش اصلی این کتاب آموزش و تست و سؤالات تشریحی هستند که علاوه بر امتحانات پایانی مدرسه، دانش آموز را برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس مختلف نیز آماده می کنند.

ریاضی ششم سیر تا پیاز گاج

خرید کتاب ریاضی ششم دبستان سیر تا پیاز گاج

2- درس فارسی

شاید فکر کنید که درس فارسی نسبتا ساده بوده و نیازی به آموزش های زیاد ندارد، اما باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این درس مانند یک پیش نیاز برای سال های بعدی است و دانش آموز پایه ششم، باید به تمام مباحث ارائه شده در آن تسلط کافی داشته باشد. بهترین کتاب های کمک درس فارسی ششم به شرح زیر هستند.

2-1- فارسی ششم دبستان رشادت مبتکران

این محصول با هدف آمادگی هر چه بیشتر دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس نمونه و تیزهوشان تألیف شده است. در این کتاب درس نامه های جامع و کاملی وجود دارد که تمام نکات آموزشی کتاب را ارائه داده اند. سؤالات تستی متنوعی بعد از درس نامه ارائه شده است که مطابق با استانداردهای آزمون های تیزهوشان هستند و می توانند به داوطلبان این آزمون، کمک بسیار زیادی بکنند.

آموزش و آزمون فارسی ششم رشادت مبتکران

خرید کتاب فارسی ششم دبستان رشادت مبتکران

2-2- فارسی ششم ابتدایی کارپوچینو گاج

در این کتاب 17 درس نامه وجود دارد که مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی تدوین شده اند. بعد از درس نامه ها، نوبت به تمرین های طبقه بندی شده می رسد که تمام مباحث کتاب را به صورت کامل پوشش می دهند. نمونه سؤالات امتحانی نیز تکمیل کننده پکیج این کتاب هستند که می توانند تأثیر زیادی بر روی موفقیت دانش آموز در این پایه بگذارند.

کارپوچینو فارسی ششم ابتدایی گاج

خرید کتاب فارسی ششم کارپوچینو گاج

2-3- فارسی ششم دبستان کتاب کار خیلی سبز

این کتاب از دو بخش آموزش و تمرین های رنگارنگ تشکیل شده است. در بخش آموزش، تمام نکات و مفاهیم آموزشی کتاب درسی وجود دارد و در بخش تمرین ها، سؤالات متنوعی با قالب های مختلف، برای ارزیابی دانش آموز ارائه شده است.

کار فارسی ششم خیلی سبز

خرید کتاب کار فارسی ششم دبستان خیلی سبز

3- درس علوم

علوم ششم دبستان، یکی از شیرین ترین دروس در این پایه محسوب می شود. در این درس دانش آموزان به آزمایش های مختلف می پردازند و مطالب جدید و جذابی را یاد می گیرند. برای اینکه مفاهیم این درس به خوبی در ذهن دانش آموز جای بگیرد، به کتاب های کمک درسی مناسبی در این زمینه نیاز است که به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

3-1- علوم ششم دبستان کتاب کارپوچینو گاج

در این محصول گاج، درس نامه های مختصر و مفیدی وجود دارد که بعد آموزشی کتاب را تشکیل داده اند. بانک سؤال مجموعه کارپوچینو همواره مورد توجه بوده است، چرا که به خوبی تنظیم شده و همراه با نمونه سؤالات امتحانات نوبت اول و نوبت دوم، می تواند به آمادگی دانش آموز برای امتحانات پیش رو، کمک کند.

کارپوچینو علوم ششم ابتدایی گاج

خرید کتاب علوم ششم دبستان کارپوچینو گاج

3-2- علوم ششم دبستان رشادت مبتکران

تمرکز اصلی این کتاب بر روی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان است و می تواند به خوبی در این زمینه به دانش آموز کمک کند. این کتاب درس نامه های مفصلی دارد که تمام نکات آموزشی کتاب درسی را در خود جای داده اند. تست های متعددی همراه با پاسخ های تشریحی نیز در این کتاب ارائه شده اند. نمونه سؤالات آزمون های تیزهوشان، آخرین قسمت این کتاب را به خود اختصاص داده است.

آموزش و آزمون علوم ششم رشادت مبتکران

خرید کتاب علوم ششم دبستان رشادت مبتکران

3-3- علوم ششم دبستان ماجراهای منو درسام خیلی سبز

در این سری کتاب ها، درس نامه های روان و ساده ای برای آموزش وجود دارد که دانش آموزان به راحتی می توانند به آن ها تسلط پیدا کنند. در بخش سؤالات این کتاب، انبوهی از سؤالات تستی و تشریحی، همراه با پاسخنامه تشریحی وجود دارد که جنبه ارزیابی کتاب را به خود اختصاص داده اند.

ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان خیلی سبز

خرید کتاب ماجراهای من و درسام علوم ششم دبستان خیلی سبز

لیست کتاب های جامع ششم دبستان

دانش آموزان پایه ششم ابتدایی، در کنار کتاب های آموزشی درس به درس، به کتاب های جامع هم نیاز دارند. کتاب های جامع به جمع بندی تمام دروس پرداخته اند و می توانند کلیه مباحث پایه ششم را در خود جای دهند. این کتاب ها برای شرکت در آزمون های پیش رو، می توانند بسیار کمک کننده و تأثیرگذار باشند. چند نمونه از بهترین کتاب های جامع ششم دبستان را به شما معرفی می کنیم.

1- کتاب IQ ششم ابتدایی گاج

این کتاب مخصوص دانش آموزان سخت کوش و پر تلاش است که به دنبال سؤالات چالش برانگیز می گردند. این محصول در بحث آموزش و ارزیابی، قدم فراتر از کتاب درسی گذاشته و مطالب آموزشی متنوعی را ارائه داده است. این محصول گاج، در کنار درس نامه و نکات آموزشی، بیشتر از 3400 عدد تست متنوع برای درس های مختلف ارائه داده است تا آمادگی دانش آموزان را برای شرکت در آزمون تیزهوشان، ارتقا دهد.

2- ماجراهای منو درسام جامع ششم ابتدایی خیلی سبز

در این کتاب تمام مباحث بر اساس درس و مبحث، فهرست بندی شده اند و شما می توانید به سادگی به همه آن ها دسترسی داشته باشید. در این کتاب تمام مباحث کتاب های درسی پایه ششم ارائه شده اند و برای هریک، مثال ها و سؤالات متنوعی نیز آورده شده است. در پایان نیز با یک پاسخنامه تشریحی کامل و جامع، به این کتاب پایان داده شده است.

ماجراهای من و درسام جامع ششم دبستان خیلی سبز

خرید کتاب ماجراهای منو درسام جامع ششم ابتدایی خیلی سبز

جمع بندی

انتخاب کتاب های کمک درسی، همواره یکی از انتخاب های سخت و دشوار در دوران تحصیل است، چرا که امروزه تنوع آن ها بسیار زیاد شده و یافتن گزینه مورد نظر از میان آن ها اصلا ساده نیست. از طرفی پایه ششم، یکی از سخت ترین و تعیین کننده ترین پایه های درسی است که می تواند روی آینده تحصیلی فرزند شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل، انتخاب کتاب های کمک درسی در این پایه، نیازمند دقت و وسواس زیادی است. در قسمت های قبلی به معرفی بهترین کتاب های آموزشی پایه ششم پرداختیم تا شما بتوانید با مراجعه با آن ها، انتخاب بهتری داشته باشید. هنگام انتخاب کتاب های کمک درسی، باید نحوه مطالعه و نیازهای فرد نیز در نظر گرفته شود تا به سراغ بهترین گزینه بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.