روش های قبولی در مدارس نمونه دولتی

فهرست مطالب:

دانش آموزان فرصت دارند پس از تمام کردن دوران ابتدایی و پشت سر گذاشتن دوران تحصیلی سال نهم در آزمون های مدارس نمونه دولتی شرکت کنند. شرکت در این آزمون علاوه بر شرایط به خصوص آن یک روش سنجش نیز برای دانش آموزان به حساب می آید. قبول شدن در مدارس نمونه دولتی نیاز دارد شما همیشه چند پله از بقیه شاگردها جلوتر باشید. علاوه بر خواندن دروس برای جواب دادن به سوالات تشریحی باید یاد بگیرید در زمان مشخص تست ها را نیز جواب دهید. در این مقاله یونیکتاب سعی کرده است تا روش های قبولی در مدارس نمونه دولتی برای شما بیان کند تا از آن ها برای موفقیت خود استفاده کنید.

راهکارهای قبولی در مدارس نمونه دولتی

از آن جایی که موفقیت در آزمون های ورودی به مدارس نمونه دولتی به تلاش بیشتری نسبت به قبولی در امتحانات پایان سال تحصیلی و جواب دادن به سوالات تشریحی نیاز دارد. بنابراین در ادامه راه های قبولی در مدارس نمونه دولتی بررسی خواهند شد:

1- منابع مناسب را انتخاب کنید

مطمئنا برای موفقیت در چنین آزمونی منابع مختلفی وجود دارد و هر سال هزاران کتاب به چاپ می رسد. باید توجه داشت که دانش آموزان فرصت مطالعه همه منابع را ندارند. زیرا محدودیت زمانی چنین فرصتی را از آن ها می گیرد.

منابع مناسب را انتخاب کنید

هم چنین خواندن منابع زیاد باعث سردرگمی شده و حواس پرتی و آشفته شدن ذهن را به دنبال دارد. بنابراين یکی از  مهم ترین روش های قبولی انتخاب یک منبع مناسب برای مطالعه است. یک منبع باید به شکلی انتخاب شود که کاملا مناسب با جدول ضرایب امتحان باشد. شما می توانید به صفحه خرید کتاب کمک درسی و خرید کتاب کنکور یونیکتاب وارد شوید تا با لیست این منابع و کتاب ها آشنا شوید. جزئیات مربوط به هر کتاب در صفحه مربوط به آن وجود دارد و شما می توانید با تماس با مجموعه مشاوره های لازم را دریافت کنید.

2- روش های تست زنی را بیاموزید

دانش آموزان باید علاوه بر پاسخ به سوالات تشریحی راهکارهای مخصوص تست زنی را بیاموزند و برای مدیریت زمان آشنا شوند. گاهی اوقات برای دانش آموزانی که تنها روش های پاسخ به سوالات تشریحی را یاد گرفته اند، تست زدن کمی عجیب خواهد بود. هم چنین این افراد با روش های تست زنی غریبه هستند. بنابراین باید راهکارهای تست زنی را به خوبی یاد بگیرید تا بهترین عملکرد را در آزمون از خودتان نشان دهید.

روش های تست زنی را بیاموزید

[irp posts=”91449″]

3- خلاصه نویسی کنید

خلاصه نویسی یکی از بهترين روش ها برای تسلط بر روی دروس است. این روش کمک می کند علاوه بر مطالعه بهتر و با کیفیت تر، یک منبع خیلی مناسب برای جمع بندی دروس داشته باشید. به این ترتیب می توانید در زمان های کوتاه، تعداد صفحات زیادی را از طریق مطالعه خلاصه نویسی ها جمع بندی کرده و خیلی راحت تر بر دروس تسلط پیدا کنید.

خلاصه نویسی کنید

4- تست های آزمون های سال قبل را حل کنید

یک سری از سوالات آزمون های مدارس نمونه دولتی هر سال در نمونه سوالات قرار می گیرند و جز تست ها هستند. معمولا مباحث مهم همیشه در بین سوالات قرار گرفته و تکرار می شوند. بنابراین یکی از روش های قبولی در مدارس نمونه دولتی این است که نمونه سوالات سال های قبل را تهیه و سعی کنید به درستی آن ها را حل کنید.

 تست های آزمون های سال قبل را حل کنید

5- مدیریت زمان را یاد بگیرید

با توجه به اینکه تعداد سوالاتی که در اختیار شما قرار می گیرند باید در مدت زمان مشخصی پاسخ داده شوند و بعد از آن فرصت از شما گرفته می شود، لازم است که مدیریت زمان را یاد بگیرید. معمولا مسئله مدیریت زمان برای دانش آموزانی که تا به امروز فقط در آزمون مدرسه شرکت کرده اند کمی سخت و نا آشنا به نظر می آید. با این حال با کمی تلاش و کوشش می توانند زمان را مدیریت کنند و با آرامش به سوالات پاسخ دهند.

مدیریت زمان را یاد بگیرید

[irp posts=”85848″]

نکات مهم درباره آزمون مدارس نمونه دولتی

نکات مهم درباره آزمون مدارس نمونه دولتی

رعایت یک سری نکات قبل و هنگام شرکت در جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی باعث موفقیت شما در این آزمون می شود. این نکات عبارتند از:

  • بهتر است که دو تا چهار روز قبل از آزمون استراحت کنید تا مغز شما نیز فرصتی برای استراحت و کسب انرژی داشته باشید.
  • اگر فرصت و موقعیت دارید یک روز قبل از برگزاری آزمون به محل برگزاری رفته و با محل و راه های رسیدن به سالن ها آشنا شوید تا در روز آزمون برای پیدا کردن جای خود استرس نگیرید. ضمنا زمان تقریبی برای رسیدن به حوزه امتحانی را محاسبه کنید.
  • در روز آزمون حتما صبحانه کانل بخورید و برای جلوگیری از افت قند خون به خاطر استرس چند شکلات و آبمیوه همراه خود ببرید.
  • وسایل مورد نیاز خود مانند 3 عدد مداد مشکی،مداد تراش و پاک کن،سنجاق، شناسنامه یا کارت شناسایی عکس دار و بطری کوچک آب را از شب قبل آماده کرده و به سر جلسه ببرید.
  • پاسخ به سوالات را با آرامش شروع کنید و به ترتیب به آن ها جواب دهید. اگر جواب سوالی را بلد نیستید اصلا نگران نباشید. آرامش خود را حفظ و به سوال بعدی بروید.
  • سوالاتی را که اصلا بلد نیستید و سوالاتی را که برای پاسخگویی به وقت بیشتری نیاز دارند را از هم جدا کنید. کنار سوالاتی که پاسخ آن ها را نمی دانید علامت (_) و کنار سوالاتی که به زمان بیشتری برای حل نیاز دارد علامت (×) بزنید. این کار باعث می شود پس از تکمیل پاسخگویی، مدیریت سوالات باقی مانده ساده تر باشد.
  • حتما بعد از پاسخگویی به سوالات جواب را در پاسخنامه وارد کنید. زیرا که پاسخ دادن به تمام سوالات سپس علامت زدن گزینه ها ریسک خطا در پر کردن پاسخ نامه را بالا می برد.
  • بعد از جواب دادن به ۱۰ سوال چک کنید که پاسخ ها را به درستی در پاسخنامه وارد کرده باشید.
  • با توجه به این موضوع که هر پاسخ درست 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ نادرست 1 امتیاز منفی دارد، از پاسخ دادن به سوالاتی که به پاسخ صحیح آن ها شک دارید بپرهیزید.
  • از حاشیه دفترچه سوالات برای چرک نویس استفاده کنید.

سخن پایانی

مدارس نمونه دولتی امکانات آموزشی بهتر و شهریه پایین تر دارند. به همین دلیل است که قبولی در آزمون ورودی این مدارس برای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد. شما برای قبولی در آزمون های ورودی مدارس نمونه دولتی باید کمی بیشتر از روزهای عادی تلاش کنید . روش های قبولی در مدارس نمونه دولتی را مد نظر بگیرید و با عمل به آن ها موفقیت را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.