لیست بهترین کتاب های آموزش زبان آلمانی

فهرست مطالب:

معرفی کتاب آموزش زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی به دلیل مهاجرپذیر بودن کشور آلمان در سال‌های اخیر با استقبال بسیار زیاد زبان‌آموزان سراسر دنیا مواجه شده است. از این‌رو افراد زیادی تلاش می‌کنند با شرکت در کلاس‌های حضوری و یا استفاده از ویدیوها و کتاب‌های آموزشی، این زبان را به‌طور کامل فرابگیرند تا بتوانند برای ادامه تحصیل یا پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر، فعالیت‌های جدیدی را آغاز کنند. در همین راستا می‌خواهیم بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی را معرفی کنیم تا بتوانید در این مسیر به شکل اصولی‌تری حرکت کنید.

 

کتاب Menschen

کتاب Menschen A1.1 اولین کتاب از سری کتاب‌ های Menschen می‌ باشد. این مجموعه به سرعت توجه مخاطبان را به خود جلب کرد و از رقیبان خود در این عرصه پیشی گرفت

 

 

شاید کامل‌ترین و بهترین کتاب آموزش زبان آلمانی که بتوانید در منزل به‌صورت خودآموز آن را فرا بگیرید، کتاب Menschen است. اهمیت موضوع خودآموزی زبان آلمانی جایی مشخص می‌شود که شما برای ثبت‌نام در کلاس‌های زبان آلمانی به موسسات مراجعه کنید و متوجه صف طویل علاقه‌مندان به این زبان شوید. در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، اقبال به زبان آلمانی بیشتر شده و هر چند هر ساله آموزشگاه‌های تخصصی آموزش این زبان در شهرهای مختلف تاسیس می‌شود، اما تعداد متقاضیان آن‌قدر زیاد است که باز هم این تعداد آموزشگاه کفاف نمی‌دهد و شما باید مدت‌ها منتظر بمانید تا شاید بتوانید چند ماه بعد وارد کلاس مورد نظرتان شوید.
مسئله دیگر هزینه ثبت‌نام در این کلاس‌ها است. مشخصا شما با شرکت در کلاس‌های حضوری باید هزینه‌ای برای آموزشگاه و مدرس درنظر بگیرید. در چنین وضعیتی بهترین انتخاب برای شما، گذراندن دوره‌های خودآموز به کمک کتاب‌ها و ویدیوهای تخصصی است. در کتاب Menschen شما با فهرستی از تمام چیزهایی که لازم است در مسیر زبان‌آموزی فرابگیرید، مواجه می‌شوید. این مطالب به شکل زنجیروار به یکدیگر متصل هستند و شما با پایان یافتن مبحث و تثبیت آن، می‌توانید وارد مبحث بعدی شوید.
دستور زبان در کتاب Menschen
گرامر و دستور زبان از مهم‌ترین بخش‌های زبان‌آموزی است و شما بدون فرا گرفتن آن نمی‌توانید به‌درستی مطالب را متوجه شوید و به‌خوبی صحبت کنید. اما نگران نباشید! در کتاب Menschen به گرامر زبان آلمانی اهمیت ویژه‌ای داده است و شما می‌توانید دستور زبان را به شکل اصولی و از پایه به کمک تمرینات حرفه‌ای یاد بگیرید. مطالب دستوری در این کتاب به‌صورت تخصصی سطح‌بندی شده است و شما در فهرست این کتاب با متن، لغات مهم متن، نکات گرامری، آموزش مکالمات روزمره، لغات مربوط به آن، تمرینات و پاسخ تمرینات مواجه خواهید شد. شاید تصور کنید فراگیری این همه مطلب سخت باشد و از جایی به بعد نتوانید آن‌طور که باید تمام نکات را آموزش ببینید، اما نگران نباشید!
اگر چه زبان آلمانی از دشوارترین زبان‌ها است، اما با کمک این کتاب‌ شما مثل یک زبان‌آموز حرفه‌ای تمام مطالب را فرا خواهید گرفت و در پایان مسیر متوجه خواهید شد که چقدر این تلاش‌ها ارزشمند و اصولی بوده است. مطمئن باشید سرعت فراگیری دستور زبان بسیار سخت آلمانی با این کتاب، کاملا مناسب و منطقی است و در ادامه با یادگیری اصول اولیه، سرعت‌تان بالاتر هم خواهد رفت.

 

 

Schritte 1, شریته

کتاب Schritte 1 از مجموعه کتب انتشارات Hueber می‌ باشد که برای زبان‌ آموزان بین‌ المللی طراحی شده است. این مجموعه برای سطوح زبانی A1 تا B1 طراحی شده است.

 

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌توان به‌عنوان بهترین کتاب آموزش زبان آلمان معرفی کرد، کتاب دستور زبان آلمانی Schritte نوشته محمودرضا ولی‌خانی است و مطالب آن حاوی توضیحات جامع دستوری به‌صورت درس به درس به شکل کاملا ساده، به همراه مثال‌های متعدد کاربردی و همچنین ترجمه‌ مثال‌ها برای یادگیری عمیق‌تر، سریع‌تر، بیشتر و دقیق‌تر است. فارسی بودن زبان این کتاب به زبان آموز کمک می‌کند تا به شکل بهتری آلمانی و اصول این زبان را بیاموزد.
اصولا در آموزشگاه‌های زبان آلمانی از این دستور زبان به‌عنوان کتاب مکمل در کنار کتاب‌های دیگر Schritte یعنی Schritte ،Schritte international ،Schritte plus و Schritte plus neu برای مقاطع A1.1 و A1.2 استفاده می‌شود.
فهرست دستور زبان کتاب Schritte
کتاب دستور زبان آلمانی SCHRITTE 1+2 دارای 104 صفحه است و به‌طور کلی در 14 فصل و 14 درس برای مقاطع A1.1 و A1.2 که مجموعا سطح A1 را تشکیل می‌دهند، تالیف شده است. مخاطب این دستور زبان جامع و کامل، زبان‌آموزانی هستند که در حال‌حاضر سطح A1‌ را می‌گذرانند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این کتاب، ترتیب قرار گرفتن مطالب است که می‌توان از آن، هم به شکل مستقل و هم به‌صورت یک نسخه کمکی در کنار کتاب جامع و کامل MENSCHEN و کتب دیگری مثل Studio d A1 استفاده کرد.
هم‌اکنون کتاب دستور زبان آلمانی SCHRITTE 1+2، به‌عنوان یک کتاب کاملا استاندارد و جامع در تمام دوره‌های آموزشی مقطع A1 تدریس می‌شود و شیوه آموزشی قابل درک، منطقی، پله‌پله و ساده آن با همراهی مثال‌های متعدد و ترجمه‌ صحیح موجب شده که حتی زبان‌آموزان آماتور هم قادر باشند از این کتاب به راحت‌ترین شکل استفاده کرده و اصول اولیه گرامر زبان آلمانی را بیاموزند. اگر به‌عنوان زبان‌آموز از این کتاب استفاده می‌کنید، باید بدانید بهترین شیوه‌ بهره‌گیری از مطالب آن، مطالعه هر فصل کتاب پیش از حضور در کلاس حضوری یا آنلاین است.
جالب است بدانید تجربه زبان‌آموزان و مدرسان پیشین ثابت کرده که این کتاب باعث می‌شود زبان‌آموزان به شکل عمیق دستور زبان را فرا بگیرند و در مدت زمان کوتاهی مانند یک آلمانی‌زبان بومی با درک صحیح و سریع جملات مکالمه کنند.
علاوه‌براین، به جرأت می‌توان گفت دستور زبان آلمانی Schritte، بهترین و منطقی‌ترین انتخاب برای آشنایی با شیوه صحیح جمله‌سازی برای انجام آزمون گوته مقطع A1 است. فراموش نکنید که این کتاب به‌همراه سه کتاب مفید دیگر، 650 لغت آزمون گوته مقطع A1 و 10 نمونه آزمون گوته مقطع A1 و همچنین مکالمه زبان آلمانی بر اساس متد MENSCHEN A1 از اصلی‌ترین منابع آزمون گوته به شمار می‌روند.

 

 

Schritte 1, Starten Wir A1, استارتن ویر

کتاب Starten Wir A1 اولین کتاب از جدیدترین متد آموزش زبان آلمانی است که توسط Rolf Brüseke نوشته شده است و در انتشارات Hueber کشور آلمان چاپ و انتشار یافته است.

کتاب اشتارتن ویر A1 برای آموزش بهتر علاوه بر کتاب درس ، شامل کتاب کار و یک CD حاوی فایل های کتاب می باشد.

 

 

کتاب “starten wir” را می‌توان از بهترین کتاب‌های حال‌حاضر برای آموزش زبان آلمانی دانست. این کتاب مطرح جهانی توسط آقای Rolf Brüseke که از مشهورترین و بهترین نویسندگان کتاب‌های آلمانی است به رشته تحریر درآمده و در کشور آلمان توسط انتشارات معتبر Hueber به چاپ رسیده است. جالب است بدانید این نشر بعد از انتشار سری موفق، محبوب و پرطرفدار مجموعه کتاب‌های آموزش زبان آلمانی Menschen که پیش‌تر معرفی کردیم، اقدام به چاپ این کتاب کرد و اولین نسخه این کتاب در نهایت در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. تقریبا دو سالی به طول انجامید که ارزش این کتاب میان مدرسان و زبان آموزان مشخص شود و در سال ۲۰۱۹ میلادی به شکل رسمی از کتاب starten wir در آموزشگاه گوته و دیگر آموزشگاه‌های مهم زبان آلمان استقبال شد. در حال‌حاضر این کتاب در آموزشگاه‌های مهم و معتبر کشور ایران نیز تدریس می‌شود و به‌طور کامل مورد تایید سفارت آلمان در ایران قرار گرفته است.
جالب است بدانید معنی اصطلاح starten wir در زبان آلمانی «بیا شروع کنیم» یا همان واژه Let’s Start به زبان انگلیسی است و همان‌طور که از نام این کتاب مشخص است، صفر تا صد زبان آلمانی را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد. این کتاب در سه سطح کلی starten wir A1 و starten wir A2 و starten wir B1 تالیف شده که که هر سطح درسی آن دارای یک کتاب درسی یا Kursbuch و یک کتاب حل تمرین یا Arbeitsbuch است. همچنین لازم است بدانید هر کتاب از مجموعه کتاب‌های starten wir، شامل ۱۲ درس بوده و یکی از اصلی‌ترین عللی که کتاب starten wir را تبدیل به به‌روزترین و قوی‌ترین کتاب فعلی آموزش زبان آلمانی کرده، متد بسیار جدید و پیشرفته تدریس زبانی است که در این کتاب استفاده می‌شود.
در حقیقت متن این کتاب شامل انواع گفتگوها، وبلاگ‌های ویدیویی و مصاحبه‌ها به زبان آلمانی است که در پایان هر درس با بررسی اجمالی و مناسب گرامر، به کمک تمرین‌های کلاسی و خانگی کاربردی باعث دوره کردن درس و تثبیت آن در ذهن زبان‌آموز می‌شود. علاوه‌براین، شکل تمرین‌ها در کتاب starten wir به‌گونه‌ای طراحی شده که با حل آن‌ها اعتماد به نفس زبان‌آموز افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند در قدم‌های بعدی پیشرفت سریع‌تری داشته‌باشد.

مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب starten wir
کتاب starten wir به‌عنوان یک کتاب آموزش زبان آلمانی، سرشار از نکات بسیار کاربردی و مهم است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده از محبوب‌ترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی در سرتاسر جهان محسوب شود. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های این کتاب تخصصی عبارتند از:
● ارائه تمام نکات دستوری مهم به شکل بسیار صریح، منطقی و و شفاف برای هر درس و متن
● استفاده از جدیدترین و مناسب‌ترین موضوعات روز دنیا، متناسب با سلیقه عامه افراد زبان‌آموز
● ارائه مطالب درسی به شکل یکنواخت و همگام با سطح زبان‌آموز
● عرضه اپلیکیشن‌های موبایلی IOS و Android برای سهولت کاربران
● عرضه دو عدد CD به شکل فایل صوتی در کتاب درسی و کتاب حل تمرین برای تفهیم بهتر مطالب
● تدریس مطالب مهم به‌صورت هماهنگ با جدیدترین متد آموزشی روز دنیا
● ارائه یک معرفی کامل و جذاب در ابتدای هر درس و هر فصل برای آشنایی بهتر زبان‌آموز با کتاب
● ایجاد ارتباط صحیح و اصولی بین کلمات و تصاویر برای دوره بهتر مطالب و تفهیم عمیق‌تر آن‌ها
● استفاده از واژگان کاربردی و متناسب با سطح زبان‌آموز
● آموزش گرامر آلمانی به کمک جدیدترین متد آموزشی برای فهم عمیق و بهتر
● ارائه تمرین‌های خودسنجی در پایان هر درس
● آموزش همزمان و قدرتمند مهارت‌های چهارگانه اصلی شامل شنیدن، مکالمه، نوشتن و خواندن
● ارائه تمرین‌های بسیار متنوع و جذاب برای تمرین‌های کلاسی
کلام پایانی
زبان آلمانی محبوبیت‌ترین و در عین‌حال یکی از سخت‌ترین زبان‌های زنده دنیا محسوب می‌شود که بسیاری از زبان‌آموزان برای آموختن تلاش می‌کنند. در این مسیر شما برای فراگیری هر چه بهتر زبان آلمانی نیاز به استفاده از کتب آموزشی قدرتمند و مناسب دارید. به کمک لیست ارائه‌شده می‌توانید بهترین منابع موجود را خریداری کنید.

منابع:
1. https://goyalpublisher.com/products/menschen-a1-kursbuch-arbeitsbuch-cd-dvd-rom-2-books-set
2. https://www.europeanbookshop.com/languagebooks/series/STWI
3. https://shop.hueber.de/en/schritte-uebungsgrammatik-978-3-19-301911-0.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.