بهترین رشته های ریاضی فیزیک برای مهاجرت کدامند؟

فهرست مطالب:

بسیاری از افراد از دوره دبیرستان، تمام تصمیمات آینده خود را بر مبنای مهاجرت می گیرند. مهاجرت به خارج از کشور رویای این افراد بوده و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می گیرند. بدون شک همه می خواهند که پس از مهاجرت، یک زندگی آرام و در رفاه داشته باشند. به همین خاطر نیاز به یک شغل پردرآمد دارند. برای دستیابی به چنین شغلی، باید در یک رشته دانشگاهی مناسب تحصیل کرد. در ادامه یونیکتاب به معرفی بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت می پردازیم تا داوطلبان این رشته که تمایل به مهاجرت دارند، با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب رشته دانشگاهی بکنند.

لیست بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت

رشته ریاضی دارای تنوع بسیار زیادی است و دست شما در انتخاب رشته کاملا آزاد است. شما می توانید در زمینه های مختلف و هر موضوعی که به آن علاقه دارید ادامه تحصیل دهید؛ اما اگر در برنامه آینده خود تمایل به مهاجرت دارید، انتخاب های شما محدودتر می شوند.

در صورتی که قصد مهاجرت کردن دارید، بهتر است تا در رشته ای تحصیل کنید که بازار کار خوبی در سایر کشورها داشته باشد و بتواند شما را به سطح درآمد خوب و قابل قبولی برساند. در این قسمت به معرفی چند نمونه از این دست رشته ها می پردازیم که برای مهاجرت کردن، مناسب تر از سایر رشته ها هستند.

لیست بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت

1- مهندسی کامپیوتر

در دنیای امروز که دنیای علم و تکنولوژی است، همواره نیاز به مهندسان کامپیوتر احساس می شود. هرچه پیشرفت تکنولوژی بیشتر شده، بازار کار این افراد نیز بیشتر می شود و راحت تر می توانند یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند.

در همین راستا، مهندسی کامپیوتر را یکی از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت تحصیلی و اپلای می دانند. در صورتی که شما در این رشته تحصیل کرده و مدارک تحصیلی درخشانی داشته باشید، با تلاش و پشتکار، می توانید در شرکت های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل، فیس بوک، آمازون و … استخدام شده و نتیجه زحمات خود را دریافت کنید.

[irp posts=”93144″]

2- مهندسی برق

از دیگر رشته های ریاضی که برای اپلای کردن و مهاجرت مناسب بوده، مهندسی برق است. این مهندسان در دوران تحصیل خود، کاربردهای عملی برق، الکترومغناطیس و الکترونیک را یاد می گیرند و به دلیل اطلاعات وسیعشان، گستره فعالیت بسیار زیادی دارند.

در دنیای امروز، نیاز به مهندسان برق بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود و طبق پیش بینی های موجود، در سال های آتی این نیاز باز هم بیشتر خواهد شد. در صورتی که در این رشته سابقه کار دارید، سوابق بیمه، مدرک فنی و حرفه ای و همچنین یادگیری نرم افزارهای کاربردی در این زمینه، می توانند برای شما امتیاز مثبت به حساب آیند. کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا، فرانسه و بریتانیا کشورهای خوبی برای مهاجرت مهندسان برق محسوب می شوند.

3- علوم کامپیوتر

از دیگر رشته های ریاضی که برای مهاجرت بسیار مناسب اند، می توان به رشته علوم کامپیوتر اشاره کرد. نکته جالب توجه این است که علوم کامپیوتر، پیش از اختراع کامپیوترها وجود داشته است. در واقع این رشته حتما مرتبط با کامپیوتر نبوده و تأکید آن بیشتر بر روی محاسبات است. این رشته را می توان در دسته رشته های علوم پایه قرار داد و از آن به عنوان یکی از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت یاد کرد. یک متخصص علوم کامپیوتر بیشتر بر روی ساختار داده ها، زبان های برنامه نویسی و همچنین الگوریتم ها تمرکز دارد.

[irp posts=”92465″]

4- مهندسی عمران

همان طور که می دانید مهندسان عمران به طراحی و ساخت و همچنین آزمایش مواردی که به شهرها مربوط هستند می پردازند. در اغلب موارد این افراد به طراحی و ساخت انواع ساختمان ها و بناها، پل ها، جاده ها و … می پردازند. رشته عمران گرایش های متنوعی دارد که همه آن ها برای مهاجرت و اپلای مناسب هستند. معمولا ساخت و ساز و پروژه های عمرانی فعالیت هایی هستند که در هیچ جایی از دنیا متوقف نمی شوند و شما در صورتی که مهارت و دانش کافی داشته باشید، می توانید در کشور مقصد، یک شغل مناسب و مرتبط با رشته تان پیدا کنید. اگر بخواهیم بهترین کشورها را برای مهاجرت مهندسان عمران معرفی کنیم، می توانیم به کانادا، استرالیا، آلمان و آمریکا اشاره کنیم.

5- مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک را می توان یکی دیگر از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت دانست. بازار کار مهندسی مکانیک بسیار گسترده بوده و در انواع شرکت ها و صنایع مختلف، به این افراد نیاز است. معمولا وظیفه مهندسان مکانیک، حل و رفع کردن مشکلات نیرو، حرکت، گرما، سازه ها و ماشین آلات مختلف و … است. در صورتی که تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته را دارید، باید بدانید که مهندسی مکانیک یکی از سخت ترین رشته های دانشگاهی بوده و برای موفقیت در این رشته، باید مهارت، دانش و اطلاعات خود را بسیار ارتقا دهید.

به صورت کلی بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان مکانیک، آلمان و آمریکا هستند؛ چراکه در این دو کشور شرکت های بزرگی در حوزه فعالیت مهندسان مکانیک وجود دارد. در صورتی که تلاش و پشتکار کافی داشته باشید و بتوانید مهارت خود را ارتقا دهید، با مهاجرت به این دو کشور می توانید در شرکت هایی نظیر ناسا، گوگل، بوئینگ، فورد، آئودی، بی ام دبلیو و … مشغول به کارشده و حقوق و مزایای بسیار خوبی دریافت کنید.

6- مهندسی صنایع

مهندسی صنایع در فهرست بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. وظیفه این مهندسان بهبود کیفیت فرآیندهای مختلف در روند کار است. این افراد با بررسی روش های استاندارد موجود، سعی در پیدا کردن روشی ارزان قیمت با بیشترین سطح کارایی دارند. بازار کار این رشته اکنون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در بین سال های 2019 تا 2021، حدود 10 درصد افزایش داشته است. این افراد می توانند هم در موقعیت های فنی و تکنیکی و هم در سمت های مدیریتی، مشغول به کار شوند.

[irp posts=”92043″]

7- مهندسی شیمی

مهندسی شیمی یکی از رشته هایی است که بازار کار بسیار خوبی چه در داخل ایران و چه در سایر کشورهای پیشرفته دارد. مهندسان این حوزه در زمینه تولید علوم عملی فعالیت کرده و فناوری های جدیدی را ارائه می کنند.

مطابق پیش بینی های انجام شده، این رشته نیز تا پایان سال 2029، میزان رشدی مطابق با سایر رشته های مهندسی خواهد داشت و در این سال ها دچار رکود نمی شود. به صورت کلی بازار کار این رشته تا حد زیادی به تقاضای محصولات صنایع تولیدی مختلف بستگی دارد و از آنجایی که پیشرفت صنایع در دنیای امروز بسیار گسترده است، بازار کار و فعالیت مهندسان شیمی نیز در مسیر رشد قدم برمی دارد.

8- رشته های علوم پایه

اگر فکر می کنید که برای موفقیت در مهاجرت تنها باید به سراغ رشته های مهندسی بروید، سخت در اشتباه هستید. به هیچ عنوان نباید در این زمینه رشته های علوم پایه را دست کم بگیرید. از آنجایی که بازار کار این رشته ها در ایران با رکود روبه رو است، بیشتر فارغ التحصیلان این رشته ها، اقدام به مهاجرت می کنند. از طرف دیگر طبق تحقیقات انجام شده، بهایی که در سایر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به فارغ التحصیلان علوم پایه داده می شود، بسیار بیشتر از ایران است. در واقع رشته های علوم پایه، دقیقا مانند نامشان پایه ای قوی برای بسیاری از رشته های پرطرفدار می سازند و یکی از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت هستند. پس شما می توانید دیدگاهتان به این رشته ها را به پلی برای رسیدن به یک آینده خوب، تغییر بدهید.

رشته های نوین، راهی نو برای مهاجرت

امروزه رشته های جدیدی وجود دارند که بازار کار بیشتری نسبت به رشته های قدیمی داشته و طرفدار آن ها نیز هر روز بیشتر می شود. در صورتی که شما برنامه مهاجرت دارید، می توانید در یکی از این رشته های نوین تحصیل کنید. چند نمونه از این رشته ها را در این قسمت به شما معرفی می کنیم.

  • یادگیری ماشین
  • دانشمند داده
  • متخصص بلاک چین
  • معمار داده
  • طراح رابط کاربری
رشته های نوین، راهی نو برای مهاجرت

در این قسمت به معرفی چند نمونه از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت پرداختیم، اما شما از طریق تحصیل در رشته های متعدد دیگری نیز می توانید به موفقیت برسید. درواقع در این زمینه همه چیز تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد. شما در هر رشته ای که تحصیل کنید، باید بتوانید مهارت، دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهید تا سرانجام با گنجینه ای از علم از دانشگاه خود فارغ التحصیل شوید. رشته های متعدد دیگری نیز وجود دارند که برای مهاجرت مناسب هستند؛ اما ما در این قسمت به معرفی چند نمونه از بهترین های آن ها اکتفا می کنیم.

جمع بندی

مهاجرت به خارج از کشور اصلا کار ساده ای نبوده و به یک برنامه ریزی اصولی نیاز دارد. در صورتی که شما در یک رشته تحصیلی مناسب تحصیل کنید، می توانید مهاجرت آسان تری داشته باشید. در قسمت های قبل، به معرفی چند نمونه از بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت پرداختیم. رشته های معرفی شده همه از بازار کار خوبی در ایران و همچنین سایر کشورها برخوردار هستند و اشتغال در آن ها، می تواند شرایط رفاهی خوبی را برای شما فراهم کند. در صورتی که تمایل به مهاجرت دارید، باید از دبیرستان مسیر خود را مشخص کرده و تصمیمات بزرگ زندگی تان، مانند انتخاب رشته دانشگاهی و … را بر اساس این تمایلتان بگیرید.

در صورتی که نیاز به سفارش کتاب کمک درسی و خرید کتاب کنکور دارید حتما سری به یونیکتاب بزنید و از محصولات آن دیدن کنید. این فروشگاه کتاب های خود را با تخفیف ویژه و با پرداخت هزینه درب منزل به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.