لیست بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت

فهرست مطالب:

یکی از پرطرفدارترین رشته هایی که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم انتخاب می کنند، رشته انسانی است. رشته علوم انسانی تنوع و گستردگی بسیار زیادی در دانشگاه دارد. در صورتی که در برنامه آینده خود، قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، لازم است تا با دقت بیشتری اقدام به انتخاب رشته دانشگاهی خودتان بکنید. رشته های مختلفی وجود دارند که برای مهاجرت مناسبت هستند و پروسه آن را برای شما ساده تر می کنند. در ادامه یونیکتاب قصد دارد تا به معرفی بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت بپردازیم.

معرفی مناسب ترین رشته های انسانی برای مهاجرت

بدون شک شما نیز از تنوع بسیار زیاد رشته های دانشگاهی و زیرشاخه علوم انسانی آگاه هستید. اگر فکر می کنید که فقط تعداد محدود و انگشت شماری از این رشته ها برای مهاجرت مناسب هستند و شما را یاری می دهند، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در این قسمت چند نمونه از بهترین رشته ها را در این زمینه به شما معرفی می کنیم. فهرست ارائه شده در این قسمت هیچ گونه اولویت بندی نداشته و صرفا برای معرفی رشته ها و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ارائه شده است.

معرفی مناسب ترین رشته های انسانی برای مهاجرت

1. حقوق

حقوق را در ایران می توان به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته های منابع انسانی معرفی نمود. از طرف دیگر این رشته در دسته بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت نیز شناخته می شود. در صورتی که با این رشته اقدام به مهاجرت کنید، می توانید امید به یک آینده نسبتا خوب در کشور مقصد داشته باشید. فرآیند اپلای برای رشته حقوق سخت و دشوار است؛ اما نتیجه این کار به سختی آن کاملا می ارزد. این رشته در خارج از کشور نیاز به معادل سازی داشته و برای اینکه بتوانید مجوز کار بگیرید، باید در دوره های مختلف مربوط به آن شرکت کنید.

در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته حقوق در کشورهای خارجی را دارید، بهتر است بدانید که کشورهای انگلستان، آمریکا، فرانسه و ایرلند، بهترین دانشگاه ها را در این زمینه دارند. لازم به ذکر است که سیستم های حقوقی در کشورهای مختلف، متفاوت هستند. پس شما قبل از مهاجرت به کشور دیگر، لازم است تا با قوانین آن آشنایی نسبی داشته باشید.

[irp posts=”93467″]

2. جامعه شناسی

یکی دیگر از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت جامعه شناسی است. چنانچه یک رزومه کاری و یا تحصیلی قوی و یا سابقه نوشتن مقالات مطالعاتی در این زمینه را داشته باشید، شرایط مهاجرت و اپلای برای شما به مراتب بهتر می شود. از آنجایی که دانشجویان این رشته مهارت های مختلفی در جهت رسیدن به یک بینش عمیق در رابطه با شخصیت اجتماعی زندگی انسان ها داده می شود، می توان طیف کاری بسیار گسترده ای را برای آن ها در نظر گرفت. اگر بخواهیم به موقعیت های شغلی جامعه شناسان اشاره کنیم، می توانیم محقق، جامه شناس بالینی، فعال اجتماعی، کارمند پزشکی قانونی، سیاستمدار، تاریخ شناس، افسر حقوق بشر و … را نام ببریم.

3. فلسفه

فلسفه را می توان یکی از شیرین ترین رشته های منابع انسانی دانست. فلسفه در لغت به معنای دوست داشتن دانش یا همان حکمت است که در مطالعات آن به بررسی هدف از خلقت انسان، ارزش های وجودی انسان و … پرداخته می شود. فلسفه یکی از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت و اپلای است؛ اما باید این را در نظر داشته باشید که بازار کار چندانی برای این رشته وجود ندارد. شما می توانید ضمن تحصیل در این رشته، به یادگیری مهارت هایی که برای بازار کار نیاز دارید، بپردازید.

4. مددکاری اجتماعی

از دیگر رشته های منابع انسانی که برای مهاجرت مناسب هستند، می توانیم به مددکاری اجتماعی اشاره کنیم. یک مددکار اجتماعی وظیفه دارد تا به مردم کمک کند که از پس چالش ها، مشکلات، اختلالات روانی و سایر آسیب هایی که در زندگی آن ها وجود دارد، برآیند و به خوبی با آن ها رو به رو شوند. سطح درآمد و میزان فعالیت این افراد، کاملا وابسته به نیازها و محیطی است که در آن فعالیت می کنند. کشورهای کانادا، انگلستان و استرالیا، میزبان های بسیار خوبی برای مددکار محسوب شده و به آن ها ویزای کار و یا حتی اقامت دائم می دهند.

5. روزنامه نگاری

روزنامه نگاری هم از رشته هایی است که می تواند در فهرست بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت، از جایگاه ویژه ای برخوردار شود. یک روزنامه نگار به جمع آوری و ایجاد و ارائه اخبار و اطلاعات می پردازد و گزارش های مربوط به رویدادهای جدید یا قدیمی را ارائه می کند. از همین رو می توان گفت دامنه فعالیت چنین فردی بسیار گسترده بوده و می تواند در کشورهای دیگر نیز به موفقیت برسد. از مشاغل حوزه روزنامه نگاری می توان به خبرنگار، سردبیر، عکاس، مقاله نویس، تبلیغات، مدیر وب سایت، روابط عمومی و … اشاره کرد.

6. حسابداری

امروزه هر کسب و کاری، چه داخلی، چه داخلی و چه بزرگ یا کوچک، نیاز به یک حسابدار و مدیر مالی دارد تا بتواند موضوعات مالی را سر و سامان بخشد. همین دلیل باعث شده تا حسابداری هم تبدیل به یکی از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت شود.

توجه داشته باشید که حسابداری یک رشته شناور بوده و شما می توانید از طریق سه رشته نظری نیز به آن دسترسی داشته باشید. قوانین مالی کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند؛ به همین دلیل شما باید قبل از مهاجرت، اصول حسابداری مربوط به کشور میزبان را یاد گرفته و سپس دوره های آموزشی مربوط به آن ها را نیز بگذرانید. همچنین در این راستا لازم است تا کار کردن با چند نمونه از بهترین نرم افزارهای حسابداری در خارج از ایران را نیز یاد بگیرید.

7. علوم سیاسی

در رشته علوم سیاسی به صورت معمول با سیستم های حکومتی، تجزیه و تحلیل فعالیت های سیاسی، قوانین اساسی و مواردی از این دست سر و کار خواهید داشت. این رشته نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی برای اپلای باشد و در روند مهاجرت به شما کمک کند. با تحصیل در رشته علوم سیاسی، می توانید یکی از گزینه های شغلی تحلیلگر سیاسی، مشاور سیاست گزار، وکیل، تحلیلگر اطلاعات و … را برای اشتغال خود انتخاب کنید.

8. روانشناسی

یکی دیگر از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت رشته روانشناسی است. این رشته دارای گرایش ها و زیرمجموعه های بسیاری است و توجه داشته باشید که برای موفقیت در سایر کشورها، نیاز به مدرک کارشناسی ارشد و یا حتی دکتری دارید. برای مهاجرت با این رشته، یادگیری زبان انگلیسی و یا زبان کشور مقصد اهمیت بسیار زیادی داشته و به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید. همچنین شما نیاز دارید تا دوره های کارآموزی و آزمون های موردنیاز برای شاغل شدن به عنوان یک روانشناس را نیز پشت سر بگذارید.

[irp posts=”92043″]

9. روابط بین الملل

یکی از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت را می توان روابط بین الملل دانست. امروزه روابط بین المللی کشورها با یکدیگر بسیار گسترده تر و در هم تنیده تر شده است؛ به همین دلیل نیاز به متخصصان این رشته نیز بیشتر از گذشته در تمام کشورها احساس می شود. آشنایی با زبان و فرهنگ کشور مقصد، برای موفقیت در این رشته نیاز است.

10. اقتصاد

امروزه رشد و رونق اقتصاد در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است در همین راستا افراد بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه این رشته را انتخاب می کنند. این رشته برای مهاجرت نیز بسیار مناسب است، اما باید به شرایط مورد نیاز آن توجه داشته باشید. شما باید یک رزومه تحصیلی قوی و نمرات بالایی به خصوص در دروس ریاضی و آمار داشته باشید تا موفق شوید در رشته اقتصاد اپلای کنید. همچنین نیاز به آیلتس 6.5 یا 7 نیز دارید. در صورتی که به کشوری مهاجرت می کنید که زبان اصلی آن ها انگلیسی نیست، نیاز به یادگیری و کسب مدرک زبان کشور مورد نظر هم خواهید داشت.

جمع بندی

انتخاب رشته دانشگاهی، یکی از دشوارترین انتخاب های هر فرد در طول زندگی است. در صورتی که در آینده قصد مهاجرت داشته باشید، این انتخاب باز هم برای شما سخت تر می شود. شما باید رشته ای را انتخاب کنید که شرایط بهتری برای مهاجرت داشته باشد و این فرآیند را برای شما ساده تر کند. البته در کنار این فاکتور، از علایق خود نیز غافل نشده و سعی کنید در حوزه علاقه مندی های خودتان در س بخوانید. در قسمت های قبلی، به معرفی چند نمونه از بهترین رشته های منابع انسانی برای مهاجرت پرداختیم تا شما از این طریق بتوانید انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید. اگر برای رفتن برای دانشگاه نیاز به خرید کتاب کنکور و خرید کتاب دانشگاهی دارید حتما به سایت یونیکتاب سر بزنید تا تمامی منابع را با تخفیف ویژه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.